Sidewalk Headliners i Lund

När vi ändå är inne på Eye N’I här på Majestic Flow, tänkte jag att varför inte bjuda på något ännu mer med denna hyvens människa? Man är ju schysst liksom. Tidigare har ni läst om Sidewalk Headliners här på bloggen, och i min mening var det albumet stort!

I alla fall, i och med dess release 1998, delades artisterna upp för att åka runt på turné runt om i Sverige. Vissa spelade här, andra spelade där. Till exempel uppträdde Eye N’I & Profilen (tillsammans med DJ Snuff á la Phenomena 3) på Mejeriet i Lund, och då kunde vi även se övergrymma Ayo köra på denna klassiska scen.

En journalist vi idag känner som Calle Fleur (från bl.a Kingsize Magazine) var då något yngre och kallade sig C-J, ni vet som hon i West Wing. Han hade sig ett litet gig på Lunds Student-TV och var mån om att dokumentera det som föll honom av intresse, såsom detta inslag. Classic shit om Majestic Flow får säga det själv!

10 thoughts on “Sidewalk Headliners i Lund

  1. “Här i en så kallad live session, som senaste drog väldig mycket publik”.

    Fy fan vad lökigt det är när TV-folk försöker svänga sig med slang och uttryck dom inte behärskar.

    Mer Ayo åt folket dock!

  2. HAHA!

    VHS-stylee!

    Till mitt försvar: det är inte jag som pratar. Det är däremot jag som filmar. Och redigerade en del, tror jag.

    Det finns mycket fina grejer i arkiven.

  3. Titeln på låten från Sidewalk Headliners albumet som Eye N’I och Profilen gjorde heter just “LIve Session”.

  4. Hehe.. varför kallar Henrik “Live Session” för en improvisation när det är låten från skivan? Grymt kul att se i alla fall, alla tre är fortfarande några av Sveriges främsta emcees enligt mig!

  5. haha jag skrev också en av mina första artiklar/intervjuer ang Sidewalk, har några skumma gamla foton någonstans

Leave a comment