Goa göbbar

Förra veckan träffade Majestic Flow två personer från Göteborg, nämligen DJ Dainja (Ink Graphix) och Form One. Dessa två göbbar startade även klubben Fat Milk som var en av Sveriges bästa hip-hop klubbar i slutet av 90-talet fram till några år sedan då dom la ner. Astma, producenten extraordinaire var också med på ett hörn.

DJ Dainja: Hålla du! Fan vad jag är sur!

Majestic Flow: Varför det?

DJ Dainja: Jag orkar inte prata om det.

Majestic Flow: Nähä.

DJ Dainja: Alltså dom har liksom bokat mig, DJ Dainja från Göteborg, att spela i två timmar. Nu! Det är ju skitfett väder, här sitter jag med en kall öl, och ska DJ:a inomhus i en nästintill tom lokal. Och jag visste inte att jag skulle spela ens.

Majestic Flow: Nähä.

DJ Dainja: Och sen har jag gått med mina väskor i en timme, som väger skitmycket. Och det var jobbigt som fan!

Majestic Flow: Ja.

DJ Dainja: Och så hade jag en deadline på en affisch, du vet en poster, igår. Som jag slet med. Fan vad jag slet!

Majestic Flow: Ja.

DJ Dainja: Jag är ju inte den klagande personen direkt. Det vet du.

Majestic Flow: Öhh..

DJ Dainja: Det kan du ju omöjligt säga. Att jag klagar mycket. Vad säger du Johan?

Form One: …

DJ Dainja: Johan?

Form One: …

DJ Dainja: Hallå!?!

Form One: Jag säger ingeting. Ingenting. Allt jag säger hamnar ju på din jävla blogg.

Majestic Flow: Gör det ju inte.. vi sitter ju här och dricker bärs.

Form One: Jag säger ingenting. Ingenting!

Majestic Flow: Vad har du att gömma liksom? Lägg av.

Form One: Jag vägrar vara med i din jävla blogg.

DJ Dainja: Men Johan! Vad löjlig du är!

Form One: Vaddå? Ska han ta med allt vi säger här när vi sitter och snackar? Det är sjukt. Jag tycker det är sjukt. Och jag vägrar vara med i den där jävla skitbloggen.

Astma: Ibland Johan, ibland är du jävligt löjlig.

Form One: Jag är en seriös musiker! Jag tycker inte om att figurera i skandaljournalistik!

Majestic Flow: Skandaljournalistik? Hahaha!

DJ Dainja: Det är ju en stor ära att vara med i Majestic Flow Johan.

Astma: Stor ära!

Form One: Usch. Usch. Usch. Jag vill inte veta vad han tänker nu. Majestic Flow.

Majestic Flow: På riktigt? Va fan, sluta nu.

Form One: Jag säger ingenting!

DJ Dainja: Skit i honom nu. Nu ska vi prata om Göteborg!

Majestic Flow: Göteborg! Kommer du ihåg på Fat Milk, 2000 tror jag det var, när Down South Ballers spelade? Jag hängde med då. Spelade in en hel del jinglar till radion.. med er.. du, Johan, PST och andra klassiker från Göteborg.

DJ Dainja: Hur lät det då? Äkta? Jag brukar vara äkta.

Majestic Flow: Det lät äkta. Jag ska kolla om jag kan hitta dom.. ligger på en MiniDisc någonstans.

DJ Dainja: Hahaha!

Form One: Fy fan. NI är som barn. Jag stör mig på er. Oseriösa.

5 thoughts on “Goa göbbar

  1. Ha ha, ofta jag sa så där. Men jävligt kul läsning! Jag visste väl att jag skulle hamna här tillsist ändå 🙂

Leave a Reply

