Eccentric

Timbuktu: Läääget! Du, vad heter låten jag gjorde med Spotrunnaz och Eye N’I?

Majestic Flow: Vilken då? Den som var med i Fifa spelet?

Timbuktu: Nej, du vet den på Spotrunnaz första platta.

Majestic Flow: Jaha, du menar Eccentric?

Timbuktu: Just det! Kan du skicka den till mig?

Majestic Flow: Javisst. Men varför?

Timbuktu: För den är överfet!!!

Majestic Flow: Jag skickar.

Timbuktu: Oufff!

Senare.

Majestic Flow: Timbuk ringde och bad om Eccentric låten du vet.

Miki: Ringde han om den?

Majestic Flow: Japp.

Miki: Det är klart han ringde om den!

Majestic Flow: Lite otippat tycker jag.

Miki: Men! Det tycker inte jag! Verkligen inte! Den är överfet!

Majestic Flow: Visst, men..

MikI: Jag tycker verkligen, verkligen inte att det är konstigt! Den är överfet! Vi gick in och gjorde den låten sådär du vet bara, alltså den e så fet!

Majestic Flow: Ja, men..

Miki: Och! Om jag frågar dig såhär! Varför har du inte lagt upp den på din blogg? Det är ju ganska sjukt egentligen! Om jag får säga vad jag tycker! Om det!

Majestic Flow: Jag ska..

Miki: Du måste förstå en sak! X-Marks The Spot! Det är en klassisk skiva sådär, den är fet! Jag tycker egentligen inte om omslaget för jag förstår det inte riktigt sådär, men skitsamma, musiken är så fet! Riktigt fet! Jag måste nästan lyssna på den nu!!!

Majestic Flow: Jag ska lägga..

Miki: Du har alldeles för lite Spotrunnaz på din blogg! Tycker jag! Om jag får säga vad jag tycker så tycker jag det! Förstår du? Att du inte lagt upp Eccentric, Mental Hospital och varför in The Allnighter? Det är ju sjukt när jag tänker på det!

Majestic Flow: Jag kan ju inte lägga upp allt liksom..

Miki: Jag tror du inte förstår hur fet den e den plattan!

Majestic Flow: Miki..

Miki: Nej, nu blir jag nästan lite sur sådär. Varför lägger du aldrig upp Spotrunnaz? Tycker du inte att du borde göra det kanske? Hatar du nu? Är det det du gör?

Majestic Flow: Men va fan Miki..

Miki: Jaså! Det är det du gör? Du skiter i Spotrunnaz? Mr. Majestic too good for the Spot?!!!

Majestic Flow: Jag har ju inte sagt..

Miki: Nu är jag allvarlig här. Varför, igen varför dissar du Spot? The almighty Spotrunnaz!

Majestic Flow: Jag har ju inte sagt något..

Miki: Vi gör så här. Lägg upp Eccentric. Sen ringer du mig. Så kan vi snacka mer sen. För just nu vill jag inte prata med dig. Hej då.

Majestic Flow: Va?

Lite senare.

Miki: Har du lagt upp den nu då?

Majestic Flow: Snart.

Miki: Vad skriver du om den?

Majestic Flow: Inget särkilt.

Miki: Har du sett min blogg då? Har du?

Majestic Flow: Javisst, fet!

Miki: Fetaste! Eller hur? Mycket bättre än dom andras bloggar! Man pallar inte läsa dom sådär. Min däremot är fet! Alla vill läsa den!

Majestic Flow: Alla!

Miki: Det är ju så! När man har den fetaste bloggen så måste ligga on top son!

Majestic Flow: Men du har bara haft den i 17 timmar.

Miki: Ska du börja nu igen? Nej, nu vill jag inte prata med dig mer. Läs min blogg. Säg till alla att läsa min blogg. Hej då.

Lyssna på Eccentric här!

Spotrunnaz feat. Timbuktu & Eye N’I – Eccentric
Produced by: Breakmecanix

Taken form the album X-Marks The Spot (2000)

12 thoughts on “Eccentric

  1. Gillar inte att säga det för jag vill inte va en hater men när jag hör grejer som det här, Young Cats, Mental Hospital, Verdict, Many och Maintain för att inte nämna freestylesession från Hultsfred 98/99 eller när det nu var t.ex. så blir jag riktigt besviken när jag hör grejerna på svenska, nu senast Kaptenen .. jag vill ha mer miki and moe mechanical motion på english!

    Men jag ska inte va egoistisk, hoppas att Miki gör det han gillar och att det går bra för honom!

  2. Kul blogg du har, jag använder det som källa. Bra. Men jag upptäcker att du inte länkar till Ametist program? mycket märkligt av dig som har så bra koll. Hon dedikerar ju hela programmet åt nya (och gamla) svenska hiphoptalanger på sverigesradio och gör mest för scenen just nu… har du inte koll på henne kan du väl googla på Ametist och Metropol så får du se själv.

  3. Klart jag känner till hennes program. Jag har bara inte länkat, men gör det nu. Dessutom har hon sommaruppehåll.

  4. Hahaha är på riktigt alla svenska rappare såhär sjuka? Eller är detta, som kapten klänning a.k.a Form One sa, “skandaljounalistik”? (Om än jävligt underhållande). Kanske dax för en Hänt Extra för svensk hiphop?

  5. hey, lite off topic, men känner du till historien bakom bounce med fattaru och seron?

    Skulle vilja veta på vad och hur den släpptes/ varför fattaru inte tog med seron versionen på sin platta osv,

    hoppas du har koll 🙂

  6. Seron är väl inte med på “Fatta Eld”-versionen av “Bounce” eftersom Seron la micken på hyllan i ungefär den där vevan och gick med i pingstkyrkan(?). Så antagligen ville han inte medverka eller så tog fattaru bort den utav respekt för honom. (Tror att “Mer Bounce”-versionen som hade Seron med fanns med Kojaks tape; “A Kojak Moment” som släpptes lite innan “Fatta Eld”.

Leave a Reply

