Blues – Mejeriet April 1999

Knappt några veckor efter att Blues debutalbum Samhällstjänst gavs ut i mars 1999, var det gig på Mejeriet i Lund. Majestic Flow drog dit för att kolla läget, och jag minns att det inte var särkilt mycket folk. Nu är Mejeriet ett relativt stort ställe, så även om det är 1-200 pers i publiken så ser det magert ut. Det var helt enkelt dåligt marknadsfört av arrangörerna. Men det hindrade inte Majestic Flow för att dra dit.

Så gjorde även journalisten Calle Fleur (från bl.a Kingsize Magazine, DN På Stan, Smålandsposten) som inte var mer än 16 eller så. Tillsammans med sin kollega på Lunds Student-TV gjorde dom ett litet inslag om Blues och kvällen till ära.

2 thoughts on “Blues – Mejeriet April 1999

  1. Fett! Haters beware: jag håller bara i kameran. Det är min enda roll i den här mästerliga produktionen. Jag gör det dåligt. Men jag gillar “Blues Blues Blues”-loggan som poppar upp någonstans i mitten. Och Bo Holmström-vinkeln är jävligt skum.

Leave a Reply

