Stormötet med Natural Bond

kartan
Då Majestic Flow har fått som uppdrag att skriva en bok (!) om Natural Bond, satt jag med under ett stormöte häromdagen. Som observatör. Hur gick detta till kan man undra? Att få en glimt in i detta kollektiv, var både spännande, förvånande och intressant. Jag bjuder på mina anteckningar och observationer för er här och nu. Dessutom har jag bett min assistent transkribera ljudupptagningen av mötet. (Tack Calle Fleur)

Petter böjer sig över Sleepy, som liksom blir en decimeter kortare utan att röra en tum. Han betraktar Sleepys Spotifylista utan vidare intresse och går vidare. Går bort till PeeWees bord, lägger huvudet på sned för att kunna läsa en ny raptext som ligger på hans bord. Så vänder han sig till Eye N’I. “Vad har ni på gång i veckan”, frågar han. Och Eye N’I berättar att dom ska hälsa på Collén & Webb i Sidelake-studion. Han berättar upplägget och han är mycket uppspelt, för det är en bra idé och Petter lyssnar, men ler inte. Han rör inte en min och Eye N’I berättar alltmer forcerat om upplägget. Jag lider med Eye N’I, som till slut får något paniskt i blicken, och när han är färdig med att redogöra låt-idén är han helt färdig. Helt urblåst på energi. Jag vill springa iväg och hämta vatten till honom. Petter nickar och säger slutligen “det låter, det”. Sedan sätter sig samtliga medlemmar runt ett stort och avlångt konferensbord. Petter sätter sig vid ena bordsändan, Sleepy bredvid och resten placeras ut efter hand. Sedan börjar mötet.

Petter: Då inleder vi stormötet.

Sleepy: Dagordning! PeeWee? Dagordning!

PeeWee: Jag har inte skrivit någon. Jag var på Judits igår.. och drack øl..

Sleepy: Fan!

DJ Taro: Jag skrev en..

Petter: Bra Taro. Bra. Du får två exclusives för det.

Sleepy: Bra Taro.

Petter: Var är Viet-Naam?

Sleepy: Exakt. Var är Viet-Naam?

DJ Viet-Naam: Natural Bond! Tja! Annars då?

Petter: Var har du varit?

DJ Viet-Naam: Va fan gör han här? (Pekar på Majestic Flow)

Sleepy: Observatör. Lägg inte märke till honom.

DJ Viet-Naam: Va fan! Vi hade ju snackat om det här! Petter!

Petter: Jag vet. Men efter många om och men beslöt ledningsgruppen att han får sitta med.

PeeWee: Jag tycker det är soft.

DJ Viet-Naam: “Jag tycker det är soft”. Jaha, det tycker du. Det tycker inte jag! Så jävla osoft! Natural Bond!

Petter: Och var är Timbuk?

PeeWee: Han hade ju faxat läkarintyg. Han är sjuk.

Petter: Just det.

Sleepy: Just det.

Eye N’I: Så starta mötet då! Jag måste till MTV snart.

Petter: Alright. Först ut. Sleepy. Dina Spotifylistor. Du har inte med en enda Natural Bond låt. Därför bör vi besluta att det inte blir mer Spotifylistor från din sida. Taro får ta över.

Sleepy: Va? Men va fan. Du kan ju inte bestämma det!

Petter: Ledningsgruppen har bestämt det. Så Taro, du tar över.

DJ Taro: Lätt!

Petter: Punkt två. Eye N’I. MTV Beats. Inte mycket Natural Bond där heller.

Eye N’I: Men jag bestämmer ju inte där! Dessutom heter det MTV Beat.

Petter: Det spelar ingen roll. Ingen Natural Bond, ingen MTV. Viet-Naam tar över.

DJ Viet-Naam: Yes! Natural Bond!

Petter: Och det ska numera heta MTV Beats. Det låter bättre.

DJ Viet-Naam: Fan va bra Petter!

Petter: Punkt tre. Ledningsguppen tycker inte att Hornstull ska vara HQ längre. HQ flyttas till Skanstull.

Alla andra: VA?

Petter: Ledningsgruppen bestämmer det. Dags att flytta.

DJ Viet-Naam: Men alltså va?

PeeWee: Men det går ju inte det där.

Rusiak: Absolut inte. Aldrig.

Petter: Inget ni kan göra åt saken. Det är bestämt.

Sleepy: Vem är med i ledningsguppen egentligen? Är inte det vi?

Petter: Nej. Jag är ledningsgruppen.

Rusiak: Men..

Eye N’I: Jag fattar inte. Vi är ju ledningsgruppen.

Petter: Nej. Jag är ledningsgruppen.

Eye N’I: I sånna fall startar vi andra Natural Bond 2!

Petter: Try my friend, try. Jag bestämmer.

DJ Taro: Vi gör som Petter säger. Det blir nog bäst så.

Petter: Bra Taro. Sen tänkte jag ett Eye N’I tar över Bernsklubben. Och Vassa.

DJ Taro: Men.. det är ju mina..

Eye N’I: Oh yes!

Petter: Jag har på enkelt vis gjort, vad jag kallar för en “karta” så ni vet vad som gäller.

(Klicka här för att se kartan)

Sleepy: Men “kartan” är ju totalt missvisande.

Petter: Min “karta” är vad som gäller nu.

Rusiak: Detta är så jävla fucked up alltså.

Petter: Hörde jag att du och PeeWee kanske ska hålla upp min backdrop på turnén?

Rusiak: Nej..

PeeWee: Sorry Petter..

Petter: Då så. Mötet avklarat. Inta era nya poster.

PeeWee: Thomas, måste vi hålla uppe hans backdrop? Det blir nog tungt det där för min armar efter tag det där.

Rusiak: Jag tror vi inte behöver göra det. Om vi sköter oss.

Sleepy: Petter, allvarligt. Är det så här det ska vara?

Petter: Ja. Konstigheter? Nej. Var är The Natural Bond Circle of Trust? Dom har 14 minuter på sig nu.

Dörren öppnas med brak.

Miki: Yoyoyoyoyoyo! Obama! Läääääääääget! Circle of Trust är här! Nu! Kör vi? Eller kööör vi!

Jonas Wikström: Är jag sen eller? Bus på gång eller?

Powah: Hehe.

Fortsättning följer.

Uppdatering.

För mer Natural Bond bör ni kolla in den nyligen upplagda podcasten, där Petter samlade Seb-Roc, Thomas Rusiak, Collén & Webb för att snacka om inspelnigen kring Mitt Sjätte Sinne.

8 thoughts on “Stormötet med Natural Bond

  1. jag tycker det är så jäkla kul att läsa sånt här, sitter å skrattar ganska mycket. är det tanken eller? asså ingen diss, jag diggar alla

Leave a Reply

